vrijdag 14 juni 2013

Dag 7: St. Pons - Carcassonne

Dag 7: St. Pons - Carcassonne 

Ik zit nu samen met Jan in Manosque aan een halve liter bier de week te evalueren: we zijn alle twee dolenthousiast; wat een ervaring!
Eerst maar even mijn dag:
Vanmorgen zat ik om 7 uur al aan het ontbijt, daarna de dagelijkse gang langs de bakker en even voor achten zat ik in de eerste klim. Vandaag was het eerste deel klimmen (steeds op en af, maar ik begon op 230 m. en eindigde op net geen 900 m. - de Col de Salette).
Onderweg drie cols gepasseerd. Net voor de laatste col ontmoette ik een Nederlands stel met Kip-compact caravan: meteen contact gemaakt, gezellig gekletst en hij maakte nog een foto van mij op de fiets.




Pas na 40 km. (inmiddels in de afdaling) trof ik een terrasje voor een grand café au lait.
Daarna alleen maar afdalen naar Carcassonne,  waar ik kosteloos mocht douchen in het eerste hotel, waar ook goed op de auto was gepast.
Om 12.15 uur stapte ik al weer fris gedouched in de auto.
Gegevens van de dag:
Afstand 75 km. - (de rest van de gegevens volgen; na bier en muskat is de bovenkamer niet al te helder meer...
De tocht met de auto ging trouwens voorspoedig; voor 5 uur trof ik Jan bij het hotel.
Zo meteen afsluiten met een gezellige maaltijd!

Het was een bijzondere week, veel indrukken om te verwerken en gekoppeld aan een mooi en belangrijk doel!
Ik heb een voldaan gevoel;  alle volgers bedankt, ik zal thuis nog een totaaloverzicht publiceren.


Wilt u een berichtje achterlaten, klik dan op "opmerkingen"

2 opmerkingen:

  1. Hoi Henk, gefeliciteerd met je geweldige prestatie! Vanuit Engeland, onze vakantieplek even deze reactie. Net je blog gelezen en bekeken. Ziet er strak uit! Complimenten!
    Goede reis terug en groeten aan Jan, die ook wel een felicitatie verdient!
    Hans en Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Henk,
    Prachtig om je ervaringen en beschrijving te lezen.
    Deels bekend terrein, maar alleen op pad is toch anders.

    Mooi dat alles goed is verlopen voor jou en Jan.
    We horen de uitgebreide verhalen vast nog.

    (Eindelijk Blogger goed ingesteld)

    BeantwoordenVerwijderen

Wilt u een berichtje achterlaten?
Schrijf uw bericht hieronder bij opmerkingen
Klik bij reageer als op "Naam"
Voer uw naam in
De URL hoeft niet
Vervolgens vraagt blogspot nog om een code
Nadat die is ingetypt, wordt de reactie geplaatst